Sales improvement

Salesimprovement

Salesimprovement, wat is dat eigenlijk?
In de ogen van Novi Vendi betreft het alle activiteiten die er toe leiden dat er op korte en/of op de langere termijn:


• Meer omzet wordt gehaald;
• Makkelijker omzet wordt gehaald;
• Omzet met meer winst wordt gehaald;
• Meer omzet bij nieuwe klanten wordt gehaald;
• Meer omzet bij grotere klanten wordt gehaald;
• Omzet bij klanten blijft behouden;
• Grip op het salesproces wordt verhoogd.

Gezien de focus op korte en/of langere termijn, zijn de activiteiten die Novi Vendi op dit gebied ontplooit over twee groepen te verdelen.


Activiteiten met als doel meer omzet op de wat langere termijn:

  • Strategie verbetering of aanscherping;
  • Strategie uitwerken in visie, missie en concrete doelen;
  • Analyse van de sterkte van de huidige producten en diensten;
  • Innovaties bedenken en doorvoeren op product en dienst gebied;
  • Verduidelijking en concretisering wie de potentiĆ«le nieuwe klanten zijn en hoe te benaderen;
  • Uitzoeken waar laag hangend fruit bij bestaande klanten te vinden is;
  • Opzetten accountplannen voor de grotere en/of belangrijke klanten;
  • Opzetten suspectplannen voor de grotere en/of of belangrijker suspects of prospects (nieuwe klanten);
  • Opzetten salesmeeting met wekelijks of 2 wekelijkse bespreking van de commercie en marketing doelen en wegen daarnaar toe;
  • Opzetten salesondersteunende systemen zoals CRM of andere systemen;
  • Aanscherpen en beschrijven salesprocessen, opzet van saleshandboek;
  • Aanscherpen bedrijfspresentaties, brochures en social media benadering.

Activiteiten met als doel meer omzet op de kortere termijn:

  • Coachen van beginnende of reeds meer gevorderde salesmensen bij de business development activiteiten:
    • Voorbereiden en doorspreken new business acties, bezoeken en belletjes;
    • Voorbereiden salesgesprekken en onderhandelingen;
    • Maken offertes en presentaties;
    • Maken en uitvoeren suspect- en accountplannen;
  • Coachen en adviseren van directies en MT’s bij bepalen commerciĆ«le doelen en aanpak bij commercie knelpunten en problemen;
  • Interimmanagement op salesmanagement of marketing gebied.