Acquisitie training

Telefonische Acquisitie training

Koude acquisitie (ook wel Cold Canvassen genoemd), het benaderen van nieuwe klanten danwel nieuwe contactpersonen, is iets waarvan de meeste commercieel uitvoerenden moeten gruwelen. Dit komt door uiteenlopende redenen. De belangrijkste zijn toch meestal:

* de druk die men voelt op het moment dat er geacquireerd moet worden
* falen in het verleden
* de onkunde met het acquisitie proces en de toe te passen technieken
* onvoldoende begeleiding en coaching tijdens het leerproces

De door Novi Vendi ontwikkelde training is een op praktijk gebaseerde training die naast cognitieve elementen ook een heel duidelijk praktisch karakter bezit.
De belangrijkste doelstelling is enerzijds het wegnemen van weerstanden en onduidelijkheden omtrent het thema telefonische acquisitie en anderzijds het bijbrengen van de praktische vaardigheid, het telefonische acquireren.

Na de training is men in staat om op zelfstandige wijze een acquisitie traject op te zetten en tot een succes te brengen. Hierbij wordt uitgegaan van het feit dan men al wel ervaring heeft bij het voeren van commerciële new business gesprekken.

De training bestaat uit 2 theoriedelen en 2 praktijkdelen, hierbij wordt ook gebruik gemaakt van huiswerk.

Telefonische Cold Canvass techniek theorie: 

* Wat is acquisitie en waarom is het zo belangrijk?
* Een definitie van verkopen.
* Waarom eigenlijk telefonische acquisitie en waarom is het zo lastig?
* Hoe selecteren we nieuwe klanten en nieuwe contactpersonen?
* De begrippen suspects, prospects en leads.
* Hoe komen we voorbij de telefoniste, receptioniste en/of secretaresse.
* De openingszinnen bij de nieuwe klanten/ contactpersonen.
* Het omgaan met bezwaren van de klant, het gebruik van tegenwerpingen en vraagtechniek.
* De laatste strohalm?
* Samenvattende basis structuur telefonische acquisitie.

Dit theorie gedeelte duurt 2 dagdeel sessies van gemiddeld elk 3,5 uur.

Telefonisch Cold Canvass techniek praktijk

Tijdens deze sessie wordt eerst ‘droog’ geoefend. Via een rollenspel speelt de trainer alle personen die de accountmanager aan de telefoon kan krijgen tijdens een belsessie, vanaf telefoniste tot secretaresse en manager. Daarna wordt ‘nat’ de echte klant gebeld en de beltechniek in de praktijk gebracht. Hierbij luistert en schrijft de trainer met de accountmanager mee. Tevens wordt er gebruik gemaakt van een ‘kaartjes’-systeem. Het doel van deze sessie is het om minstens 4 nieuwe klanten en/of nieuwe kontakten te benaderen om een afspraak te maken. De sessies duren maximaal 3,5 uur en worden per duo uitgevoerd.

Per duo wordt minimaal 1 dagdeel sessie van gemiddeld 3,5 uur georganiseerd.