Research

Research

Het doen van onderzoek is niet alleen interessant en leuk maar ook een vereiste om bij te blijven op het vakgebied en om toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren voor onze klanten. Vandaar dat wij een actief beleid voeren op het gebied van onderzoek en research. Op deze pagina kunt u het overzicht vinden van lopend en uitgevoerd onderzoek, zie de PDF documenten onderaan deze pagina.

Uitgevoerd onderzoek

1. Wat bepaalt het succes van de radicale innovatie van een starter?
Dit betreft het thesis onderzoek ter afronding van mijn MSc studie in 2011 waaraan 75 ondernemers hebben deelgenomen.
Het artikel dat hierop is gebaseerd is geplaatst in de Journal of Applied Business and Economics Research in 2012 en is tevens op deze pagina in te zien en te downloaden.

2. Wat bepaalt het succes van een accountmanager?
Dit betreft het beperkt onderzoek in 2009 ter afronding van de minor van mijn MSc studie. Hier hebben 80 accountmanagers aan deelgenomen.
Onderaan deze pagina is hiervan de presentatie terug te vinden met de resultaten. Deze is als workshop een aantal keren gegeven aan de commercieel betrokkenen van een aantal grotere bedrijven.

Huidig onderzoek en artikelen

A. Onderzoek in opzet fase:research
•’Sources and triggers for Innovation’. Er zijn veel misverstanden rond wat de redenen zijn van innoveren en uit welke bronnen innovatie naar voren komt. Momenteel ben ik bezig met de literatuurstudie en zal hier middels deel artikelen over rapporteren

B. Column:
Klantproactiviteit bij radicale innovaties heeft positief effect op het succes van de innovatie.

C. Onderzoek in idee fase:
•Impact van de Europese crisis op de innovatie in Nederland;
•Kritieke factoren van korte en lange termijn succes van radicale starters binnen een incubator context;
•Diagnose van de knelpunten bij het gebruik van proces- en projectafspraken bij een erg nieuwe product- en/of dienstontwikkeling. Wanneer is welk proces het meest geschikt? Welke keuze uit lineaire modellen (o.a. stage-gates); lineaire modellen met toepassing van recursie, iteraties, spiralen of agile technieken; chaotisch adaptieve modellen?
•Succes en faalfactoren bij de implementatie van een nieuw businessmodel

Artikel: Critical Success Factors of the Survival of Start-Ups with a Radical Innovation

Thesis:  De succesfactoren van de radicale innovatie van een starter

Minor:  De kritieke sales succes factoren van accountmanager